تهیه تجهیزات مکانیکی مانند دستگاه رادیاتور شور در سودآوری و سرعت عمل خدمات ارائه شده توسط تکنسینهای خودرو بسیار موثر است. دستگاه رادیاتور شور خودرو در کمتر از 30 دقیقه می تواند تمام آلودگی ها و رسوبات را از رادیاتور و بخاری حذف کند. برای اینکه بدانید این دستگاه چه مزایا و عملکردهایی برای کسب وکار شما دارد، ادامه این مقاله از کارسافت را مطالعه کنید.

انجام شستشوی رادیاتور به صورت اتومات توسط دستگاه رادیاتور شور
انجام شستشوی رادیاتور به صورت اتومات توسط دستگاه رادیاتور شور

دستگاه رادیاتور شور خودرو چیست؟

شستشو رادیاتور یک عملیات روتین برای جلوگیری از خرابی موتور است. به مرور زمان، رسوب در رادیاتور خودرو ایجاد می شود که میتواند داخل رادیاتور را مسدود کرده و به عملکرد موتور آسیب برساند. در این صورت وسیله نقلیه شما بیش از حد گرم می شود. برای جلوگیری از این وضعیت، تمیز کردن رادیاتور باید هر 12 ماه یکبار با تجهیزات مناسب انجام شود.
تمیز کردن رادیاتور با مواد سخت و به صورت سنتی بیش از آنکه فایده ای داشته باشد ضرر دارد؛ زیرا خوردگی روی سطوح فلزی ایجاد می شود. متخصصین خودرو برای شستشوی بدون عیب ونقص رادیاتور، استفاده از رادیاتور شور را توصیه می کنند. افراد متخصص می توانند رادیاتور را به سرعت با استفاده از این دستگاه ها تمیز کنند.
دستگاه رادیاتور شور با استفاده از آب تمیز و تحت فشار خیلی سریع بقایای گل، گریس، زنگ و… را تمیز می کند. استفاده از محلول های شیمیایی قدرت تمیز کنندگی بیشتری به دستگاه رادیاتور شور می دهد. این تجهیزات مکانیکی دارای سیستم گرمایش آب داخلی برای موثرتر کردن مایع تمیز کننده شیمیایی هستند.

شستشوی اتومات رادیاتور با دستگاه رادیاتور شور در تعمیرگاه
شستشوی اتومات رادیاتور با دستگاه رادیاتور شور در تعمیرگاه

کاربرد دستگاه رادیاتور شور

نسل جدید دستگاه های رادیاتور شور خودرو با کارکرد آسان خود، ساعات کار تکنسین بر روی خودرو را کاهش می دهند و کارایی را بهبود میبخشند. این دستگاهها برای پاسخگویی به نیازهای مراکز خدمات خودرو بسیار ایده آل می باشند. به لطف دستگاه رادیاتور شور، شستشو رادیاتور، تعویض کامل و سودآور مایع خنک کننده اکنون آسانتر از همیشه است. یک مکانیک آموزش دیده می تواند با استفاده از دستگاه رادیاتور شور، شستشوی رادیاتور را در حدود 30 دقیقه انجام دهد. بدون چنین دستگاهی، شستشوی رادیاتور حدود دو ساعت طول می کشد. شما باید برای هر سرویس دیگری که همزمان انجام می شود، مانند تعمیر نشتی رادیاتور یا بازرسی، زمان بیشتری در نظر بگیرید .
دستگاه رادیاتور شور برای مشاغل مختلفی مانند باتری سازها، سیمکش برق خودرو، رادیاتورسازها و گیربکس سازها کاربرد و عملکرد عالی دارد.

رادیاتور خودرو
رادیاتور خودرو

مزایا استفاده دستگاه رادیاتور شور

دستگاه رادیاتور شور خودرو بدون جداکردن هیچ قطعه ای، شستشو را انجام می دهد و در زمان صرفه جویی می کند . همانطور که گفتیم یک تکنسین خودرو، می تواند شستشوی کامل رادیاتور را با این
دستگاه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد که نشان دهنده صرفه جویی در زمان است. مهم ترین مزایای این دستگاه عبارت هستند از:

  • حذف موثر رسوبات، باقی ماندههای چربی ، روغن و گریس
  • حذف خوردگی ، گل و لای و لجن باقی مانده و بهبود عملکرد بی عیب و نقص سیستم خنک کننده و بخاری خودرو
  • جلوگیری از آلودگی روغن موتور و مایع خنک کننده جدید (زیرا هر گونه آلودگی و رسوب را از سیستم خنک کننده حذف می کند)
  • بهبود عملکرد کلی رادیاتور
  • کارکرد آسان و عدم نیاز به ابزار خاص
رسوبات، گل و لای در رادیاتور خودرو
رسوبات، گل و لای در رادیاتور خودرو

ویژگی های دستگاه رادیاتور شور خوب چیست؟

برای اینکه مطمئن شوید دستگاه رادیاتورشوری که خریداری کرده اید، تمام نیازهای کسب و کار شما را برآورده می سازد، حتما به ویژگی هایی که در زیر بیان شده است توجه کنید.

  • برخورداری از فشار پمپ مناسب

یکی از ویژگی هایی که یک دستگاه رادیاتور شور خودرو باید داشته باشد، داشتن فشار پمپ مناسب است. البته داشتن فشار بسیار بالا مزیت نیست؛ بلکه یک عیب است. زیرا فشار بالای 6-5 بار ممکن است به رادیاتور آسیب برساند. این تصور که هر چه فشار بیشتر باشد، رادیاتور بهتر تمیز می شود، اشتباه است. آنچه اهمیت دارد قدرت چرخش آب دستگاه است.

  • دبی آب دستگاه

نکته ای که بیشتر از فشار برای دستگاه رادیاتور شور اهمیت دارد دبی آب دستگاه است. دبی آب باید در حد کافی باشد تا دستگاه بتواند آلودگی حذف شده از لوله ها را نیز به خارج از خودرو منتقل کند. در یک رادیاتورشور خوب، دبی آب باید حداقل 40 لیتر در دقیقه باشد. هر چه این عدد بیشتر باشد بهتر است.

  • توانایی شستشوی معکوس

در دستگاه های رادیاتور شور یکطرفه، آب از بالا وارد می شود و از پایین برمی گردد. در دستگاههایی که به این روش کار می کنند ، رسوباتی که باتوجه به جریان آب باقی می مانند ، سبب گرفتگی در لوله ها می شوند . برای
جلوگیری از این مورد و تمیز کردن این قطعات، دوطرفه بودن و شستشوی معکوس دستگاه مهم است. با تغییر اتصاالت شیلنگهای دستگاه یک طرفه نیز می توان به همین عملکرد دست یافت. اما ازآنجاییکه این روش مشکل سازتر است و محیط را کثیف تر می کند، ترجیح داده می شود که دستگاه به جای این کاربرد، دوطرفه باشد. رادیاتورشور کارسافت RCS18 به دلیل استفاده از کوپلینگ بصورت دو طرفه قابل استفاده می باشد

  • برخورداری از وزن مناسب و ساختار ارگونومیک

ازآنجاییکه در تعمیرگاه خود با دستگاه رادیاتور شور دائما در حال حرکت خواهید بود، بسیار مهم است که دستگاه چرخ های محکم و وزن سبکی داشته باشد. شما به عنوان یک متخصص، هرچه در نظر مشتری حرفه ای تر ظاهر شوید، مشتریان بیشتری خواهید داشت و ظاهر و ساختار دستگاه شما از نکات مهمی است که اعتماد را در چشم مشتری شما تعیین می کند.

  • برخورداری از سیم پیچ و شفت و پره

پمپهای دارای سیم پیچ مسی نسبت به سیم پیچ آلومینیومی، دوام و راندمان بالاتری دارند؛ لذا قبل از خرید دستگاه رادیاتور شور این ویژگی مهم را هم در نظر بگیرید.

دستگاههای رادیاتورشور در مرکز خدمات سرویس خودرو
دستگاههای رادیاتورشور در مرکز خدمات سرویس خودرو

آیا درآمد دستگاه رادیاتور شور خوب است؟

بازار رادیاتور شور خودرو در سالهای اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و انتظار می رود در دوره پیش بینی به رشد خود ادامه دهد. این رشد را می توان به عوامل متعددی نسبت داد. اولا، افزایش تولید و فروش خودرو در سراسر جهان باعث افزایش تقاضا برای رادیاتور شور خودرو شده است. همانطور که تعداد وسایل نقلیه در جاده ها همچنان در حال افزایش است، نیاز به سیستم های تعمیرگاهی همچون رادیاتور شور بسیار مهم می شود.
تقاضا برای دستگاه های رادیاتور شور روز به روز در حال افزایش است. باتوجه به شرایط درحال توسعه ایران، تعداد افرادی که در تعمیرگاه خود رادیاتور تمیز می کنند، روبه افزایش است. ازاین رو کسب درآمد از این دستگاه کاملا سودآور است.

اتصال شیلنگ های رادیاتور شور به رادیاتور خودرو
اتصال شیلنگ های رادیاتور شور به رادیاتور خودرو

آیا رادیاتور شور همان بخاری شور هست؟

شستشوی رادیاتور با دستگاه رادیاتور شور می تواند به تمیزکردن رادیاتور بخاری کمک کند، ازاین رو به این دستگاه، بخاری شور هم گفته می شود.

عملکرد خوب بخاری و کولر خودرو
عملکرد خوب بخاری و کولر خودرو

خرید دستگاه رادیاتور شور

در بازار برندهای متفاوتی برای خرید دستگاه رادیاتور شور می توانید پیدا کنید. دراین خصوص توصیه می شود، نظرات سایر خریداران و کاربران را در نظر بگیرید. به لطف این ارزیابی ها، می توانید اطلاعات جامعی در مورد کیفیت، عملکرد، ویژگی ها و مزایای محصول به دست آورید.

شستشوی اتومات رادیاتور خودرو توسط اپراتور دستگاه رادیاتور شور
شستشوی اتومات رادیاتور خودرو توسط اپراتور دستگاه رادیاتور شور

جمع بندی

شستشوی رادیاتور با دستگاه رادیاتور شور، روشی برای تمیزکردن سیستم خنک کننده خودرو از رسوبات و زنگ زدگی است. شستشو با این دستگاه مزایای بسیاری برای خودرو همچون جلوگیری از خوردگی قطعات فلزی موتور در برابر زنگ زدگی و سایر آلاینده ها دارد. در نهایت اگر به دنبال دستگاه رادیاتورشوری هستید که از نظر کیفیت با نمونه های خارجی تفاوت چندانی نداشته باشد، حتما برای اخذ مشاوره با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارسافت در ارتباط باشید.

امیواریم در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره رادیاتورشور در اختیار شما گذاشته باشیم.

  • نکات سفارش رادیاتورشور

  • مقالات و دستورالعمل های رادیاتورشور

  • مقالات آموزشی

  • محصول مرتبط

رادیاتورشور تمام اتوماتیک کارسافت مدل RCS18
رادیاتورشور تمام اتوماتیک مینی کارسافت RCS12